Τα κορεσμένα λιπαρά περιέχονται  κατά βάση σε συσκευασμένες τροφές και αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό μας, γι’ αυτό καλό είναι να αποφεύγεται η πρόσληψή τους. Το άσχημο όμως είναι ότι υπάρχουν και σε πάρα πολλά τρόφιμα, τα οποία είναι υγιεινά. Για να βελτιώσουν οι κατασκευαστές την υφή και τη γεύση αυτών των υγιεινών τροφίμων αλλά και να επεκτείνουν και τη διάρκεια ζωής τους, προσθέτουν τα λιπαρά αυτά. Συνήθως, αυτά τα λιπαρά είναι εν μέρει υδρογονωμένα, κάτι  που τα καθιστά ως ακόμη πιο ανθυγιεινές επιλογές.

trofes pou periexoun koresmena lipara kai den to gnwrizete 300x200 Τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά και δεν το γνωρίζετε

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα τρόφιμα παρακάτω:

Ποπκόρν φούρνου μικροκυμάτων: Το ποπκόρν είναι ένα υγιεινό σνακ (κατά προτίμηση το σπιτικό), αρκεί όμως, να μην περιέχει φοινικέλαιο. Οι συσκευασίες ποπκόρν φούρνου μικροκυμάτων που υπάρχουν στο εμπόριο,  περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά. Η λύση εδώ είναι να αγοράστε σπόρους καλαμποκιού και να φτιάξετε τα δικό σας ποπκόρν με λίγο ελαιόλαδο που θα είναι και πιο ποιοτικά και πιο νόστιμα.

Στιγμιαία noodles: Σε γενικές γραμμές  τα συσκευασμένα και προμαγειρεμένα ζυμαρικά, περιέχουν πολύ αλάτι και άλλα επικίνδυνα συντηρητικά τα οποία είναι βλαβερά για την υγεία μας. Ένα φλιτζάνι στιγμιαίων noodles για παράδειγμα,  περιέχει πολύ περισσότερα κορεσμένα λιπαρά και από μια μεσαία μερίδα τηγανητές πατάτες!

Φιστικοβούτυρο: Το φιστικοβούτυρο (χωρίς πρόσθετα) είναι μια πολύ θρεπτική και ευεργετική για τον οργανισμό μας τροφή. Συνήθως όμως, γίνεται προσθήκη κι άλλων συστατικών όπως είναι το  σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, αλλά και το  φοινικέλαιο το οποίο εμποδίζει  το διαχωρισμό του αραχιδέλαιου από το φυστικοβούτυρο.

Κρέμα καφέ σε σκόνη: Λιπαρά υπάρχουν ακόμη και στα μη γαλακτοκομικά προϊόντα. Οι περισσότερες κρέμες που κουτκλοφορούν στο εμπόριο σε μορφή σκόνης, περιέχουν 2 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά μερίδα. Αν λοιπόν πίνετε αρκετούς τέτοιους  καφέδες, ο αριθμός αυτός αυξάνεται σε επικίνδυνο βαθμό. Μια πρακτική λύση εδώ είναι, να αντικαταστήσετε  την κρέμα σε μορφή σκόνης με άπαχο γάλα για τον καφέ σας.

Αλμυρά σνακ, πατατάκια και  κράκερς: Όλα αυτά τα επεξεργασμένα αλμυρά σνακ μας προσδίνουν πολλές περιττές θερμίδες και λιπαρά, καθώς το φοινικέλαιο που περιέχουν και με το οποίο τηγανίζουν πατατάκια και ψήνουν κράκερς, ανταποκρίνεται καλά στη θερμότητα. Αν πάντως επιλέξετε κάποιο από τα έτοιμα αυτά σκευάσματα του εμπορίου, απλά φροντίστε να περιέχει το έλαιο canola.

Μείγμα για τηγανίτες: Τα έτοιμα μείγματα που κυκλοφορούν ( πχ για τηγανίτες, κέικ κλπ.) περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά (τροπικά έλαια). Οπότε, καλύτερα να φτιάξετε τη  δική σας  σπιτική ζύμη, κατά προτίμηση με αλεύρι ολικής αλέσεως.

Δημητριακά πρωινού και μπάρες δημητριακών: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και  πολλούς άλλους «απλούς» υδατάνθρακες. Ακόμη και αυτά που πασάρονται  ως υγιεινέ επιλογές, περιέχουν περίπου 3 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά μερίδα. Το ίδιο ισχύει και για τις ενεργειακές μπάρες και τις μπάρες δημητριακών. Οπότε επιλέξτε να φτιάξετε μόνοι σας μπάρες και δείτε τις ετικέτες τροφίμων στα δημητριακά.

Μπισκότα, κέικ  και καραμέλες: Για παράδειγμα, μερικές γλυκές μπάρες με σοκολάτα και καραμέλα, περιέχουν περισσότερα κορεσμένα λιπαρά (μέχρι 11 γραμμάρια) και από ένα απλό τσίζμπεργκερ (9 γραμμάρια! ) λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φοινικέλαιο. Καλύτερα να επιλέγετε μόνο μαύρη σοκολάτα ( με περιεκτικότητα 70% κακάο κατά προτίμηση) και  να αποφεύγετε τα συσκευασμένα και επεξεργασμένα  γλυκά που περιέχουν τροπικά έλαια και το μόνο που κάνουν είναι ότι βλάπτουν την υγεία μας.

 




Show Buttons
Hide Buttons