Στις συζητήσεις που κάνουμε για διατροφή, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται κατά νου είναι η απώλεια βάρους και λίπους. Η διατροφή όμως του καθενός μας, πέρα από τις αλλαγές στο σώμα μας, επιδρά και στη λειτουργία του εγκεφάλου μας.

Οι υγιεινές και ποιοτικές τροφές ευεργετούν το σώμα και τον εγκέφαλό σας. Αντιθέτως, οι πρόχειρες και επεξεργασμένες τροφές, μας προσθέτουν κιλά και έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και λειτουργία του εγκεφάλου μας.

trofes poy mporoun eykola na sampotaroun tin ygeia tou egkefaloy mas 300x225 Τροφές που  μπορούν  εύκολα να σαμποτάρουν την υγεία του εγκεφάλου μας

Το γνωρίζατε ότι υπάρχουν τροφές που επηρεάζουν αρνητικά τη μνήμη και τις γνωστικές ικανότητες του εγκεφάλου μας και αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ αλλά και η άνοια;

Πιο κάτω σας παραθέτουμε 10 τέτοιες τροφές, οι οποίες σύμφωνα με τους ειδικούς, επηρεάζουν αρνητικά ή και καταστρέφουν τον εγκέφαλό μας. Δείτε λοιπόν ποιες είναι και αποφύγετε την κατανάλωσή τους:

Τεχνητά γλυκαντικά: Καλό είναι να γνωρίζετε ότι οι περισσότερες συσκευασμένες τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τεχνητά σάκχαρα αλλά και  σε πρόσθετα και συντηρητικά. Πέραν του ότι επηρεάζουν σωματικό μας βάρος, έχουν αρνητικές επιπτώσεις και για τον εγκέφαλό μας , προκαλώντας του αύξηση των πιθανοτήτων εμφάνισης άνοιας αλλά και διαβήτη.

Ποτά πάσης φύσεως με ζάχαρη: Τι εννοούμε; Τους φρουτοχυμούς, τα ενεργειακά ποτά αλλά και τα αναψυκτικά , τα οποία είναι εξαιρετικά πλούσια σε ζάχαρη και συντηρητικά και η τακτική τους κατανάλωση έχει συνδεθεί αυτόματα με εμφάνιση και ανάπτυξη της άνοιας.

Τηγανητά: Τα τηγανητά φαγητά είναι απίστευτα νόστιμα αλλά είναι επίσης και πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά αλλά και θερμίδες, κάτι που και αυξάνει το σωματικό μας βάρος, αλλά και προκαλεί γνωστική δυσλειτουργία, κάτι που συμπεριλαμβάνει αδυναμία συγκέντρωσης, προβλήματα μνήμης αλλά και έλλειψη διαύγειας, καθώς αυξάνονται  τα επίπεδα φλεγμονής στον εγκέφαλο μας σε μεγάλο βαθμό με την κατανάλωσή τους.

Συσκευασμένα κρέατα: Τα συσκευασμένα κρέατα (μπέικον, λουκάνικα κτλ) είναι πλούσια σε αλάτι, σάκχαρα αλλά και συντηρητικά, συστατικά δηλαδή που όλοι γνωρίζουμε ότι βλάπτουν και την υγεία μας και το σώμα μας αλλά και το μυαλό μας.

Φυτικά έλαια: Το κραμβέλαιο, το ηλιέλαιο και το σογιέλαιο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία αποδεδειγμένα σε μεγάλες ποσότητες είναι ικανά να  προκαλέσουν φλεγμονή στον εγκέφαλο μας. Η πιο ασφαλής επιλογή εδώ είναι να τα αντικαταστήσουμε όλα αυτά με το θρεπτικότατο  και πολλαπλά ευεργετικό για την υγεία μας ελαιόλαδο.

Επεξεργασμένα τυριά: Τα επεξεργασμένα τυριά είναι  τα στικς τυριού, οι κρέμες τυριών, τα  συσκευασμένα μείγματα τυριών αλλά και τα τυριά σε φέτες, όπως επίσης και τα μείγματα που προσθέτουμε πάνω από  τα  ανθυγιεινά νάτσος. Όλα αυτά λοιπόν, με την τακτική τους κατανάλωση, ενισχύουν την ανάπτυξη της νόσου Αλτσχάιμερ, καθώς αυξάνουν την παραγωγή πρωτεϊνών που εντείνουν την ανάπτυξή του.

Πρόχειρο φαγητό: Τα γρήγορα και ανθυγιεινά γεύματα (ή αλλιώς  fast food), είναι ιδιαίτερα δημοφιλή τα τελευταία χρόνια και συνδέονται με πληθώρα προβλημάτων υγείας, με γνωστότερη την παχυσαρκία. Το πρόχειρο φαγητό είναι εξαιρετικά πλούσιο σε  κορεσμένα λιπαρά και ελαττώνουν την ικανότητα του οργανισμού μας να αντιμετωπίζει ασθένειες τύπου Αλτσχάιμερ, αλλά και σε αλάτι, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί προβλήματα στη μνήμη μας.

Τροφές με πολύ αλάτι: Τα τρόφιμα με πάρα πολύ αλάτι αυξάνουν υπερβολικά τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ αλλά και της άνοιας. Το αλάτι κρύβεται παντού, οπότε προσπαθήστε να το μειώσετε ακόμη και στο μαγείρεμά σας.

Μαργαρίνη: Η μαργαρίνη δεν αποτελεί ιδιαίτερα υγιεινή επιλογή μαγειρέματος. Μη τη χρησιμοποιείτε επομένως αντί του βουτύρου, δε βοηθάτε την υγεία σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι επηρεάζει την υγεία του εγκεφάλου μας, καθώς προκαλεί τη συσσώρευση μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται  β-αμυλοειδές και έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη του κινδύνου εμφάνισης του Αλτσχάιμερ.

Ψάρια: Μη παρεξηγηθούμε, τα ψάρια είναι από τις καλύτερες επιλογές για την υγεία και την ευεξία του οργανισμού μας, όμως ορισμένα ψάρια περιέχουν υδράργυρο, ο οποίος ως γνωστόν έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου μας. Ποια είναι αυτά τα ψάρια; Το σκουμπρί, ο ξιφίας, ο καρχαρίας, το βασιλικό αλλά και ο τόνος! Μεγάλη προσοχή λοιπόν!

 



Show Buttons
Hide Buttons