Μέχρι και το 20ο έτος της ηλικίας μας, τα οστά μας αναπτύσσονται και διαμορφώνονται και ως προς το πάχος και ως προς το μήκος και φυσικά ως προς το σχήμα τους. Μεταξύ 12-30 η πυκνότητά τους φτάνει στο μέγιστο βαθμό και η οστική μάζα αυξάνεται. Από το 30ο όμως έτος και έπειτα η μείωση της οστικής μάζας είναι εμφανής και ξεπερνά το βαθμό με τον οποίο είχε συντεθεί.

Ως απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο, το ασβέστιο  συμμετέχει σε διάφορες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού όπως η μυϊκή σύσπαση, η μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων και η πήξη του αίματος. Που βρίσκεται το ασβέστιο;  Το 99% βρίσκεται στα οστά και στα δόντια μας!

asvestio stin ugeia 300x198 Το ασβέστιο στην υγεία μας

Πόσο όμως ασβέστιο χρειάζομαι καθημερινά; 3-4 μικρομερίδες τροφών  πλούσιων σε ασβέστιο είναι η απάντηση. Σε ποια τρόφιμα υπάρχει;. Πέραν από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, υπάρχει στους ξηρούς καρπούς(αμύγδαλα, καρύδια), στα όσπρια(φασόλια, φακές), στα μικρά ψάρια τα οποία τρώγονται με τα κόκαλα (όπως γαύρος, αθερίνα, γόπα), στις σαρδέλες και τα οστρακοειδή, , το ψωμί ολικής άλεσης και σε μερικά λαχανικά όπως το σέλινο, το σπανάκι, το  μπρόκολο, τα ραδίκια και ο μαϊντανός. Να σημειωθεί ότι μια μικρομερίδα μπορεί να αντιστοιχεί σε  1 ποτήρι γάλα, 30 γρ. τυρί ή 1 κεσέ γιαούρτι.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου που προβλέπεται σε ενήλικες έως 50 ετών είναι  1000 mg, ενώ σε ενήλικες άνω των 50 ετών 1200 mg. Τα άτομα όμως, που δεν προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες από τη διατροφή τους , είναι καλό να λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου πάντα  έπειτα από ιατρική καθοδήγηση ή από τον προσωπικό τους διαιτολόγο– διατροφολόγο.

Τέλος, η ανάπτυξη της οστικής μας πυκνότητας καθορίζεται από τη γενετική μας προδιάθεση, τη φυσική δραστηριότητα και φυσικά την πρόσληψη ασβεστίου. Πόσες φορές η έλλειψη ασβεστίου προκάλεσε οστεοπόρωση στις γυναίκες και διάφορα άλλα προβλήματα υγείας στους άντρες ; Συνοπτικά προλαμβάνει την οστεοπόρωση, διατηρεί φυσιολογικό το βάρος σας, αντιμετωπίζει τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, αποτρέπει τον καρκίνο και μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και υπέρτασης.   Μην αμελείτε να το βάλετε στη διατροφή σας και στη ζωή σας, είναι πιστός σύμμαχος και η δύναμή σας !




Show Buttons
Hide Buttons