Site Overlay

Πώς θα χάσω τα κιλά των διακοπών;

Πώς θα χάσω τα κιλά των διακοπών;

Οι καλοκαιρινές διακοπές φτάνουν στο τέλος τους και επιστρέφουμε σιγά σιγά στην καθημερινότητα μας. Σίγουρα καταναλώσαμε αρκετό αλκοόλ, γλυκά, παγωτά, φαγητό σε ταβέρνες και τώρα το να μπούμε πάλι σε πρόγραμμα μας φαίνεται πολύ δύσκολο. Σου έχουμε μερικές απλές συμβουλές για να σε βοηθήσουμε να «φτιάξεις» και πάλι τον τρόπο διατροφής σου και να χάσεις τα κιλά που πήρες στις διακοπές.

Αρχικά, να τονίσουμε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να έφαγες κάτι παραπάνω και να ξέφυγες από το πρόγραμμα σου, καθώς και το φαγητό αποτελεί σίγουρα σημαντικό κομμάτι των διακοπών. Οπότε μην αγχώνεσαι και μην τιμωρείς τον εαυτό σου γυρνώντας, με στερητικές και εξαντλητικές δίαιτες. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι  στρεσάρεις τον οργανισμό σου και δεν θα έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις, καθώς με τέτοιες αυστηρές  δίαιτες θα χάσεις μόνο υγρά και μυϊκή μάζα και όχι λίπος. Η ένταξη σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής αποτελεί την ιδανική λύση για να επανέλθεις στο βάρος σου μετά τις διακοπές.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνεις;

    1. Κατανάλωσε πολύ νερό: Στις διακοπές τείνουμε να ξεχνάμε το νερό είτε επειδή είμαστε αρκετά εκτός σπιτιού είτε επειδή καταναλώνουμε περισσότερο αναψυκτικά ή αλκοόλ. Σαν πρώτο βήμα λοιπόν ξεκίνα να ενυδατώνεσαι και πάλι σωστά, καταναλώνοντας τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα. Μην ξεχνάς ότι η επαρκής κατανάλωση νερού φαίνεται να αυξάνει το μεταβολισμό και σίγουρα αποτελεί σύμμαχο σου στην προσπάθεια απώλειας βάρους.
    2. Φάε πρωινό: Είναι πολύ σημαντικό να εντάξεις και πάλι στην ημέρα σου ένα καλό και υγιεινό πρωινό. Μην σκέφτεσαι να παραλείψεις το πρωινό για να «γλυτώσεις» τις θερμίδες ή επειδή δεν πεινάς και τόσο πολύ. Ένα διατροφικά ισορροπημένο πρωινό θα σε εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια που χρειάζεσαι μέσα στην ημέρα, θα σε κρατήσει χορτάτο και θα σε βοηθήσει να κάνεις καλύτερες διατροφικές επιλογές αργότερα μέσα στην ημέρα.
    3. Κάνε συχνά γεύματα: Στις διακοπές συνηθίζουμε να κάνουμε ένα μεγάλο γεύμα την ημέρα, όπου σίγουρα θα καταναλώσουμε παραπάνω φαγητό. Προσπάθησε να επιστρέψεις στο πρόγραμμα σου κάνοντας μικρά και συχνά γεύματα. Αυτό θα σε βοηθήσει, ενεργοποιώντας το μεταβολισμό σου αλλά και ελέγχοντας καλύτερα το αίσθημα της πείνας και του κορεσμού.  Εφοδιάσου λοιπόν με υγιεινά σνακ που μπορείς να έχεις μαζί σου στη διάρκεια της ημέρας και να τα καταναλώσεις εύκολα.
    4. Οργανώσου: Προσπάθησε να προγραμματίσεις τα γεύματα σου για όλη την εβδομάδα και να κάνεις μια λίστα με το τι χρειάζεται να ψωνίσεις για να τα ετοιμάσεις. Όταν έχεις ελεύθερο χρόνο μπορείς να προετοιμάσεις κάποια από τα γεύματα σου, όπως για παράδειγμα να κόψεις τα λαχανικά για τη σαλάτα σου ή να βράσεις όσπρια και να τα αποθηκεύσεις στο ψυγείο. Έτσι δε θα καταφεύγεις σε πρόχειρες λύσεις ή σε φαγητό απ’ έξω όταν πεινάσεις. Επιπλέον, καλό θα ήταν να απομακρύνεις από το σπίτι σου λιχουδιές ή ανθυγιεινά σνακ. Αν τα έχεις άμεσα διαθέσιμα είναι πιο εύκολο να τα καταναλώσεις.
    5. Μην ξεχνάς τη φυσική δραστηριότητα: Μπες και πάλι στο πρόγραμμα της γυμναστικής σου αν σταμάτησες λόγω των διακοπών ή ξεκίνα κάποιας μορφής φυσική δραστηριότητα αν δεν το έκανες πριν. Επέλεξε ένα άθλημα ή χόμπι που σου αρέσει και κάντο μέρος της ζωής σου. Η άσκηση θα σε βοηθήσει με πάρα πολλούς τρόπους στην προσπάθεια σου να χάσεις βάρος. Αυξάνοντας τις καύσεις σου και ενεργοποιώντας το μεταβολισμό σου αλλά και ενισχύοντας την ψυχολογία σου.
    6. Κάνε μια νέα αρχή: Για πολλούς το τέλος του καλοκαιριού σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας χρονιάς και την ευκαιρία να θέσουν καινούργιους στόχους για την βελτίωση της διατροφής και της υγείας τους. Οριοθέτησε λοιπόν ρεαλιστικούς στόχους αν θέλεις να αλλάξεις τον τρόπο που τρέφεσαι και το σώμα σου. Δεν μπορείς μέσα σε λίγες μέρες να αλλάξεις όλες σου τις συνήθειες. Πρέπει να έχεις υπομονή και να είσαι συνεπής στην προσπάθεια σου και σίγουρα θα πετύχεις την αλλαγή που θέλεις.