Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή  είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων που απειλούν την υγεία μας. Οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η παχυσαρκία για παράδειγμα, που είναι ευρέως διαδεδομένες πλέον ασθένειες, αποτελούν βασικές αιτίες θανάτου. Με ισορροπημένη διατροφή όμως, και προλαμβάνονται και αντιμετωπίζονται, βάσει ερευνών.  Το Αλτσχάιμερ, αποτελεί κι αυτό μια ραγδαίως αυξανόμενη ασθένεια παγκοσμίως. Με αυτό, τι συμβαίνει άραγε;

prolavete to altzhaimer me aytes tis trofes 300x225 Προλάβετε το Αλτσχάιμερ με αυτές τις τροφές

Ας δούμε λοιπόν τι ισχύει με  τη νόσο Αλτσχάιμερ:

Σύμφωνα με πολύχρονες έρευνες, είναι πολύ πιθανό, αλλάζοντας τις διατροφικές σας συνήθειες να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης αλλά και ανάπτυξης της νόσου Αλτσχάιμερ. Η καλή διατροφή ενισχύει την καλή στοματική μας υγεία. Και πως συνδέεται αυτό, θα αναρωτιέστε! Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι, η  περιοδοντίτιδα  και η  ουλίτιδα  επισπεύδουν την εμφάνιση τη νόσου αυτής, διαμέσου βιολογικών μηχανισμών που έχουν άμεση σχέση με την ύπαρξη  φλεγμονών στο στόμα μας αλλά και γενικότερα τον οργανισμό μας. Η κακή και ανθυγιεινή διατροφή από την άλλη, οδηγεί τον οργανισμό σας σε αντίσταση της ινσουλίνης και επίσης, προκαλεί φλεγμονές, γεγονός που συμβάλλει στην ανάπτυξη Αλτσχάιμερ.

Υπάρχουν επομένως τροφές που αν τις καταναλώσουμε, θα μειώσουμε τις πιθανότητες ανάπτυξης της νόσου; Βέβαια και υπάρχουν. Δείτε 3 βασικές:

Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση

Όταν μιλάμε για  τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση εννοούμε το γιαούρτι, το tofu, το kimchi, το τουρσί, το κεφίρ κ.λπ., τα οποία συμβάλλουν στην αύξηση  των ευεργετικών και ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερό μας. Η μικροχλωρίδα του εντέρου μας, όταν έχει φυσιολογικά επίπεδα, βελτιώνει σημαντικά  κάποιους βιοδείκτες του στρες, όπως επίσης και  τη γνωστική λειτουργία( παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με το Αλτσχάιμερ) και κατ’ επέκταση, επιβραδύνει  τη εξέλιξη του Alzheimer.

Σολομός

Σύμφωνα με αρκετές μελέτες,  η μεσογειακή διατροφή μπορεί να είναι συμβάλλει καθοριστικά  στη μείωση του κινδύνου νοητικής εξασθένησης, και  πιο συγκεκριμένα του Αλτσχάιμερ. Ο σολομός, όπως είναι γνωστό,  αποτελεί εξαιρετική  πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, αλλά και βιταμίνης Β12. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν δραστικά στην καλή υγεία του νου μας, κι εφόσον ο σολομός είναι πλούσια  πηγή τέτοιων λιπαρών και βιταμίνης Β-12, θεωρείται απαραίτητη τροφή πρόληψης  της νόσου.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι πλούσια πηγή βιταμινών και θρεπτικών συστατικών. Επιπρόσθετα, περιέχει φυλλικό οξύ (μισό φλιτζάνι σπανάκι είτε βρασμένο είτε σοταρισμένο, περιέχει 131 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος).  Όλα αυτά, συμβάλλουν στην ανάδειξή του, ως μια τροφή με πολύ σημαντική δράση ενάντια του Αλτσχάιμερ. Άλλες τέτοιες τροφές είναι το αβοκάντο και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Η Διατροφή μας, είτε χτίζει την υγεία μας, είτε μας προκαλεί προβλήματα κι ασθένειες. Η επιλογή είναι στις τροφές που καταναλώνουμε. Εσείς λοιπόν τι θα επιλέξετε;



Show Buttons
Hide Buttons