Για κάθε  δυσλειτουργία στον οργανισμό μας, υπάρχουν κάποια τρόφιμα τα οποία λειτουργούν ως φάρμακα και βοηθούν στην αντιμετώπιση ή ρύθμισή της. Έτσι και στην υπόταση. Τι είναι υπόταση; Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Καρδιολογίας, ως υπόταση ορίζεται η πτώση της αρτηριακής πίεσης κατά 30 mmHg, με πιο απλά λόγια, όταν η μεγάλη πίεσή μας πέφτει κάτω από το 10.

alati 300x200 Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε όταν έχουμε υπόταση;

Η πτώση αυτή, προκαλεί ζαλάδες, αδυναμία, αστάθεια, συσκότιση όρασης, ξαφνική εφίδρωση και κόπωση, πονοκεφάλους, ακόμη και τάσεις λυποθυμίας. Σε τέτοιες, επομένως δύσκολες καταστάσεις, καλό είναι να γνωρίζουμε τι πρέπει να καταναλώσουμε για να ανεβάσουμε την πίεσή μας. Παρακάτω ,σας παραθέτω μερικές χρήσιμες συμβουλές:

  • Αυξήστε το αλάτι στη διατροφή σας, είτε αυτό έχει να κάνει στο μαγείρεμα είτε στα φαγητά σας.
  • Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Φροντίστε να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας με υγρά, κυρίως με νερό (6-8 ποτήρια νερό τουλάχιστον ημερησίως) αλλά και με άλλα μη αλκολούχα ποτά και αφεψήματα , όπως οι χυμοί φρούτων και λαχανικών.
  • Να φροντίζετε να έχετε πολλά και τακτικά γεύματα μέσα στην ημέρα σας, έτσι ώστε να τροφοδοτείτε συνεχώς τον οργανισμό σας με ενέργεια και να παραμένει ο όγκος του αίματός σας σταθερός και ισορροπημένος.
  • Αποφύγετε τις απότομες και στερητικές δίαιτες.
  • Να έχετε μέσα στην τσάντα σας σακουλάκι με κράκερς ή αλατισμένους ξηρούς καρπούς, σε περίπτωση που αισθανθείτε πτώση της πίεσης και δεν έχετε πρόσβαση σε κάποιο αλατισμσένο φαγητό.
  • Σε περίπτωση πτώσης της πίεσής σας, θα φανούν σωτήρια ,πέρα από τα κράκερς και τους αλατισμένους ξηρούς καρπούς, οποιαδήποτε προϊόντα είναι αλμυρά όπως πχ τα πατατάκια. Επίσης μην ξεχάσετε να καταναλώσετε πολύ νερό ή κάποιο χυμό φρούτων ή λαχανικών, τα οποία θα επαναφέρουν τον όγκο στο αίμα σας.

Συνοψίζοντας, μάθαμε και τι είναι η υπόταση και τρόπους να την αντιμετωπίσουμε! Άρα, για να καλυτερέψουμε την κατάσταση, ακολουθούμε τις παραπάνω συμβουλές και για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνόμαστε στο διαιτολόγο μας!