Κατά την παιδική ηλικία, διαμορφώνεται ο χαρακτήρας αλλά και το σώμα ενός παιδιού. Αρχίζει να υιοθετεί συνήθειες και αρχές που θα το ακολουθούν στην υπόλοιπη ζωή του, άρα αντιλαμβάνεστε τη σημαντικότητα της. Άρα οι βάσεις που θα δοθούν στο παιδί σε αυτή την ηλικία θα πρέπει να είναι υγιεινές και να μπορούν να το ωθήσουν σε μια ισορροπημένη και ποιοτική ζωή.

paidiki diatrofi to kalokairi 300x200 Παιδική διατροφή το καλοκαίρι

Δυστυχώς όμως , τα τελευταία χρόνια, η έξαρση της παχυσαρκίας είναι ιδιαίτερα έντονη και οφείλεται στη λανθασμένη καθημερινότητα των παιδιών αλλά και στο γενικότερο τρόπο ζωής τους, που ουσιαστικά προωθείται το πρόχειρο φαγητό και η αποφυγή σωματικών δραστηριοτήτων. Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα άσχημο γεγονός, καθώς αρχίζουν και εμφανίζονται ήδη από αυτή τη μικρή ηλικία χρόνιες ασθένειες ή παράγοντες που δημιουργούν μετέπειτα διάφορα χρόνια νοσήματα στην υπόλοιπη ζωή τους.

Ποιες μπορούν να θεωρηθούν ως ανησυχητικές ενδείξεις; Η αύξηση της αρτηριακής πίεσης, η εμφάνιση προδιαβήτη αλλά και η αύξηση της χοληστερίνης. Αν το παιδί σας, έχει κάποια από τις παραπάνω ενδείξεις, καλό είναι να μιλήσετε με κάποιον ειδικό!

Το καλοκαίρι δε, που είναι και η αγαπημένη εποχή των παιδιών, λόγω του γεγονότος ότι δεν έχουν σχολείο και μπορούν να κάνουν ότι θέλουν αλλά και οι πειρασμοί είναι παντού γύρω τους, ο κίνδυνος να αυξηθεί το βάρος τους είναι μεγαλύτερος. Κι αυτό γιατί το πρόγραμμά του αλλάζει, καθώς ξυπνάει αργότερα, έχει περισσότερο χρόνο να μείνει μπροστά στην τηλεόραση ή το τάμπλετ, πηγαίνει σε φιλικά η συγγενικά σπίτια να παίξει και η κατανάλωση τροφής γίνεται μεγαλύτερη, καθώς έχει περισσότερες επιλογές και πειρασμούς γύρω του. Επιπλέον, μειώνεται και η σωματική του δραστηριότητα, καθώς και τα σχολεία είναι κλειστά αλλά και αν κάνει κάποιο άθλημα κατά τη διάρκεια της χρονιάς, θα έχει σταματήσει για καλοκαιρινές διακοπές. Άρα το καλοκαίρι από μόνο του είναι μια εποχή που ευνοεί τις ατασθαλίες και  την παραπάνω κατανάλωση τροφής και ιδίως γλυκών, με πιο έντονη την κατανάλωση παγωτών!

Παρόλα αυτά, μπορείτε εύκολα να επιμεληθείτε λίγο παραπάνω τη διατροφή του παιδιού σας  για να μην παρεκκλίνει από τα υγιεινά πλαίσια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα του επιβάλλεται να μην καταναλώνει παράλληλα και τα τρόφιμα που λαχταρά η ψυχή του. Πως μπορεί να γίνει αυτό εφικτό; Πλέον, ο χρόνος με τα παιδιά σας είναι περισσότερος, επομένως μπορείτε να  πραγματοποιείτε οικογενειακές δραστηριότητες (πχ να κάνετε όλοι μαζί ποδήλατο ή να πάτε περιπάτους ή διάφορες άλλες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν άθληση) αλλά και να προσεγγίσετε το φαγητό με μια πιο παιδική  και παιχνιδιάρική διάθεση. Πως; Να τρώτε όλοι μαζί πρωινό μια συγκεκριμένη ώρα, να καθιερώσετε να τρώτε 5 γεύματα (και μάλιστα με ποικιλία φρούτων και λαχανικών), τα κυρίως γεύματά σας να τα καταναλώνετε όλοι μαζί καθισμένοι στο τραπέζι, χωρίς τηλεόραση και άλλους εξωγενείς παράγοντες και τέλος, να προσπαθήσετε με έξυπνα τρικ να φτιάχνετε φαγητά τα οποία τα παιδιά δεν θέλουν να τρώνε (πχ λαχανικά, όσπρια, φρούτα ή ψάρια) με τέτοιο τρόπο που να μην το καταλαβαίνουν ότι περιέχονται, έτσι ώστε να υιοθετήσουν σιγά σιγά νέες και πιο υγιεινές συνήθειες.

Καλό καλοκαίρι λοιπόν και καλή επιτυχία από εμάς!




Show Buttons
Hide Buttons