Η οστεοπόρωση, είναι η πιο συχνή πάθηση των οστών, κατά την οποία σημειώνεται μείωση της ποσότητας του οστίτη ιστού, με αποτέλεσμα τα οστεοπορωτικά οστά να γίνονται περισσότερο λεπτά και εύθραυστα με την πάροδο των χρόνων. Η μείωση της οστικής μάζας είμαι μια απόλυτα φυσιολογική διαδικασία και ξεκινά από τα τριάντα χρόνια κι έπειτα, όμως διαφέρει ο ρυθμός μείωσης. Οι άμεσες συνέπειες είναι η μείωση ύψους , η κύφωση και τα κατάγματα.

osteoporosi kai diatrofi 300x278 Οστεοπόρωση και διατροφή

      Οι τροφές που καταναλώνουμε επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη δομή των οστών μας. Άρα, ακολουθώντας μια διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για την υγεία των οστών και τη συνολική μας υγεία όπως ασβέστιο, βιταμίνη D, γαλακτοκομικά προϊόντα, ψάρια, φρούτα και λαχανικά, θα εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται, χωρίς να προβούμε σε χρήση συμπληρωμάτων και βιταμινών.

 

Τροφές– σύμμαχοι ενάντια στην οστεοπόρωση:

 

  • Σαρδέλες κονσέρβα και σολομός (με τα κόκαλα): Ασβέστιο
  • Λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί, ο τόνος, ο σολομός, και οι σαρδέλες: Βιταμίνη D
  • Μπάμιες, κινέζικο λάχανο, πικραλίδα, μπρόκολο, χόρτα, γογγύλια και λάχανο: Ασβέστιο
  • Ανανάς, κόκκινες πιπεριές, πράσινες πιπεριές, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, παπάγια και φράουλες: Βιταμίνη C
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως τα γογγύλια, τα λαχανάκια Βρυξελλών το κατσαρό λάχανο και το σπανάκιΒιταμίνη Κ
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα,κυρίως χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή και χωρίς λιπαρά τυρί, γάλα, γιαούρτι : Ασβέστιο. Σημαντικό: κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D.
  • Ντομάτες, αγκινάρες, μπανάνες, σπανάκι, γλυκοπατάτες, σταφίδες, τεύτλα, μπάμιες και πατάτες: Μαγνήσιο
  • Πορτοκάλια, χυμός πορτοκαλιού, δαμάσκηνα, γλυκοπατάτες, παπάγια, ντομάτα, σταφίδες, πατάτες, σπανάκι και μπανάνες: Κάλιο