Με τον όρο  «μεταβολισμό», αναφερόμαστε  στη συνολική  ενεργειακή δαπάνη του ανθρώπινου οργανισμού κατά την διάρκεια της  κάθε ημέρας, τη συνολική δηλαδή ενέργεια, που χρειάζεται ο οργανισμός για να λειτουργήσει μέσα στη μέρα. Είναι με άλλα λόγια, το σύνολο των διαδικασιών( που είτε είναι αναβολικές είτε καταβολικές απελευθερώνοντας ενέργεια) που εκτελεί ο οργανισμός για να φέρει εις πέρας όλες τις καθημερινές του λειτουργίες. Κατά την διάρκεια αυτών των λειτουργιών,  παράγεται ή και χρησιμοποιείται από τα  ανθρώπινα κύτταρα ενέργεια. Οι καταβολικές αντιδράσεις αποφέρουν  ενέργεια, άρα είναι εξώθερμες, ενώ οι αναβολικές αφομοιώνουν ενέργεια, άρα είναι ενδόθερμες. Η ενέργεια που παράγεται στα κύτταρα των οργανισμών αποθηκεύεται στα βιομόρια και συγκεκριμένα στους χημικούς δεσμούς τους. Για να σχηματιστούν αυτοί οι δεσμοί τώρα, απαιτείται ενέργεια, η οποία αποδίδεται έπειτα στο περιβάλλον. Δεν έχουμε όλοι τον ίδιο μεταβολισμό και οι παράγοντες που τον διαμορφώνουν είναι : η ηλικία, το φύλο, κάποιοι ορμονικοί παράγοντες , η σωματική δραστηριότητα καθώς και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

metavolismos kai tropoi auxisis 300x132 Μεταβολισμός: τι είναι και πως να τον αυξήσετε

 

 Πως όμως  θα μπορέσετε να αυξήσετε το μεταβολισμό σας; Διαβάστε παρακάτω κάποια σημαντικά βήματα:

 

  1. Μην κάνετε αυστηρές δίαιτες

Είναι βασικό κανόνας για να προχωρήσετε. Μη δίνετε στον οργανισμό σας λίγες θερμίδες, γιατί με αυτό τον τρόπο επιβραδύνει το ρυθμό που μεταβολίζει τις τροφές , κι έτσι αποθηκεύει θερμίδες που του χρειάζονται για να επιβιώσει.

  1. Κάντε γυμναστική

Η  γυμναστική αυξάνει τη μυϊκή μας μάζα . Οι μύες μας, δαπανούν περισσότερες θερμίδες απ’ότι το λίπος, επομένων η αύξηση της μυϊκής μάζας, αναλογικά αυξάνει και τις καύσεις του οργανισμού μας.

 

  1. Μην παραλείπετε γεύματα

Επίσης βασικός κανόνας στη διατροφή σας.  Τα τακτικά γεύματα κρατούν σε εγρήγορση το μεταβολισμό και φυσικά μειώνει την όρεξή μας για φαγητό για τα επόμενα γεύματα. Ιδανικά είναι τα 5 γεύματα: 3 βασικά και 2 σνακ.

  1. Πίνετε σκέτο καφέ

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο σκέτος καφές αυξάνει το μεταβολισμό και βοηθά(σε μικρό ποσοστό βέβαια) την καύση του λίπους.

 

  1. Πρωτείνες με κάθε γεύμα

Οι πρωτεΐνες είναι βασικά συστατικά της διατροφής μας, τα οποία  έχουν θερμογόνο δράση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο οργανισμός για να τις μεταβολίσει χρειάζεται  περισσότερες θερμίδες. Οπότε, για καλύτερες καύσεις, προσπαθήστε κάθε γεύμα σας να περιέχει  ποσότητα πρωτείνης μέσα.

 

 

  1. Πίνετε πού νερό

Το νερό που πίνουμε, αυξάνει τις καύσεις του οργανισμού . Μία πιθανή αφυδάτωση, μπορεί να επιφέρει επιβράδυνση του μεταβολικού ρυθμού του οργανισμού.

  1. Πίνετε πράσινο τσάι

Τα ο πράσινο τσάι περιέχει καφεϊνη και τις κατεχίνες , συνδυασμός που ωθεί τον οργανισμό να κάψει πολύ περισσότερες θερμίδες, επομένως εντάξτε ένα φλυτζάνι τσάι στην καθημερινότητά σας.

  1. Χρησιμοποιείτε καυτερά μπαχαρικά

Τα καυτερά και πικάντικα μπαχαρικά δρουν πολύ ευεργετικά στην αύξηση του μεταβολισμού, και συνεχίζουν να  «ενεργούν» στον οργανισμό μας  2-3 ώρες μετά την κατανάλωση τους.

 




Show Buttons
Hide Buttons