Όλοι μας έχουμε ακούσει ανθρώπους γύρω μας να παραπονιούνται για το χαμηλό μεταβολισμό τους αλλά και την τάση τους να παίρνουν εύκολα βάρος. Τι σημαίνει όμως αυτό και τη σχέση έχει το νερό που πίνουμε;

metavolismos kai apwleia poso nero prepei na pinoume 300x169 Μεταβολισμός και απώλεια βάρους, πόσο νερό πρέπει να πίνετε;

Καταρχάς, να πούμε ότι ο μεταβολισμός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο οργανισμός μας αξιοποιεί τις τροφές που προσλαμβάνουμε, παράγοντας την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται το σώμα μας σε καθημερινή βάση για να καλύψει τις ανάγκες του. Για τα παραπανίσια κιλά επομένως, δεν ευθύνεται μόνο ένας χαμηλός μεταβολισμός, αλλά και οι τροφές και τα ποτά που καταναλώνουμε καθώς και ο τρόπος ζωής μας(πχ καθιστική ζωή).

Το νερό λοιπόν, αποτελεί δομικό συστατικό του οργανισμού μας, καθώς αποτελούμαστε από αυτό σε ποσοστό 60%. Επειδή λοιπόν καθημερινά, χάνουμε πολύ εύκολα το νερό( είτε μέσω των ούρων είτε μέσω του ιδρώτα), πρέπει απαραίτητα να το αναπληρώνουμε και να μην αφήνουμε τον οργανισμό μας να αφυδατωθεί φροντίζοντας την καλή υγεία των κυττάρων μας.

Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τη σχέση του μεταβολισμού με την ποσότητα του νερού που πρέπει να πίνουμε. Κάποιοι ειδικοί προτείνουν 8 ποτήρια νερό ημερησίως, δηλαδή περίπου 2 λίτρα. Άλλοι πάλι, λένε ότι πρέπει να πίνουμε ακόμη κι αν δε διψάμε. Όμως, εδώ πρέπει να πούμε ότι δεν ισχύει κάτι συγκεκριμένο για όλους μας , αλλά υπάρχουν εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες που το καθορίζουν αυτό. Οπότε θα πρέπει ίσως να κρατήσουμε ως κεντρική ιδέα ότι όσο περισσότερο νερό πίνουμε, τόσο αυξάνουμε το μεταβολισμό μας και φυσικά μειώνουμε την όρεξή μας για φαγητό.

Πιο συγκεκριμένα, μελέτες έδειξαν ότι  καταναλώνοντας μισό λίτρο νερού, αυξάνουμε προσωρινά το μεταβολισμό μας κατά 24-30%. Επίσης, η κατανάλωση 2 λίτρων αυξάνει την καύση των θερμίδων μας σε 96 περισσότερες. Όταν θέλετε να χάσετε δε κιλά, προτιμήστε το κρύο νερό, γιατί ο οργανισμός μας θα χρειαστεί να δαπανήσει περισσότερη ενέργεια για να επαναφέρει τη θερμοκρασία του σώματός μας. Ακόμη μια χρηστική συμβουλή είναι να πίνετε νερό μισή ώρα πριν τα κύρια γεύματά σας, κι έτσι θα μειωθεί η ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε, που σημαίνει λιγότερες θερμίδες! Σύμφωνα με μελέτη ατόμων που έπιναν  μισό λίτρο νερό πριν τα γεύματά τους, έδειξε ότι έχασαν 44% περισσότερο βάρος σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Συνοψίζοντας, πίνοντας νερό και μάλιστα πριν από τα γεύματά σας, θα αυξήσετε και το μεταβολισμό σας, αλλά θα βοηθήσετε και οποιαδήποτε προσπάθεια έχετε ξεκινήσει για απώλεια βάρους. Όλα αυτά όμως, στα πλαίσια μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.