Το καλοκαίρι ήδη είναι εδώ και το απολαμβάνουμε όσο περισσότερο μπορούμε .Πώς θα μπορούσαμε να αντισταθούμε άλλωστε  σε ένα δροσιστικό μπάνιο στην θάλασσα  με φίλους ;

Τι κάνεις όμως όταν είσαι σε πρόγραμμα  διατροφής και η παρέα  λαχταρά θαλασσινά με θέα κάποια παραλία ?Πώς μπορείς να ξέρεις  πόσο να φας και τι απ όλα αυτά τα πιάτα  που διαδέχονται το ένα το άλλο  και συνοδεύονται από κάποιο ποτό ?Ψυχραιμία .έχουμε τη λύση για να μην αγχώνεσαι στις ανέμελες εξόδους σου .

ligo krasi ligo thalassa kai ta thalassina moy 300x225 Λίγο κρασί  , λίγο θάλασσα και ...τα θαλασσινά μου

  Αρχικά  προσπάθησε να μην πιεις πολλά τσιπουράκια ή ούζα. Το ούζο έχει 150 θερμίδες η δόση  ενώ το τσίπουρο  φτάνει τις 180 !Προτίμησε μια μπύρα Radler  που έχει 32 θερμίδες  /100ml , σε αντίθεση  με τις κοινές μπύρες  οι οποίες έχουν αρκετές παραπάνω.

Το μυστικό στα θαλασσινά  είναι ο τρόπος που θα τα καταναλώσετε . Τα θαλασσινά δεν έχουν πολλές θερμίδες  από μόνα τους .Οι θερμίδες αυξάνονται αν είναι τηγανιτά ή μαγειρεμένα με κρασί  ή αν έχουν κάποια γέμιση με ρύζι ή πατάτες για συνοδευτικό .

Ενδεικτικά

  • το χταπόδι (μία μερίδα ) αν το καταναλώσετε ψητό έχει 93 θερμίδες ,κρασάτο 287 , ενώ με πιλάφι 419.
  • τα καλαμαράκια ψητά έχουν 75 θερμίδες ,τηγανητά 198 ενώ γεμιστά με ρύζι 390 θερμίδες η μερίδα !
  • οι γαρίδες όταν είναι βραστές έχουν 100 θερμίδες /100γρ ,με λιγότερο από 10% λίπος  ενώ όταν είναι τηγανιτές   η ίδια ποσότητα φτάνει τις 240 θερμίδες  με το λίπος να ξεπερνά το 45% !
  • τα μύδια και τα στρείδια έχουν από μόνα τους μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε λίπος από τα άλλα τα θαλασσινά .συνεπώς αν συνδυαστούν με ζυμαρικά , η θερμιδική τους αξία αυξάνεται σημαντικά. Αποφύγετε το μυδοπίλαφο ή καταναλώστε τη μισή μερίδα
  • από τα ψάρια αν θέλετε να φάτε κάτι διαφορετικό από ψητό ψάρι, μπορείτε να επιλέξετε μπακαλιάρο πλακί (χωρίς πατάτες). Aν σας αρέσουν οι ψαρόσουπες (300-350 θερμίδες χωρίς αυγολέμονο), μπορείτε να τις προτιμήσετε άφοβα ως κυρίως πιάτο. Aν λατρεύετε τα τηγανητά ψάρια, παραγγείλτε μία μερίδα μπαρμπούνια τηγανητά, που έχουν 251 θερμίδες. Αν σας αρέσουν τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες θα πρέπει να γνωρίζετε ότι έχουν πολύ περισσότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα. Γι’ αυτό, ένας λόγος παραπάνω, αυτά τουλάχιστον να τα παραγγείλετε είτε ψητά είτε στον ατμό (σολομός ψητός: 244 θερμίδες). Τις λιγότερες θερμίδες όμως τις δίνει το άλιπο ψάρι φιλέτο ψητό (110 θερμίδες).

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με  ενός μεγάλου “όχι ,ευχαριστώ” όταν θα έρθει το γλυκό στο τέλος ,  μας  δημιουργεί τις προϋποθέσεις να μην αυξήσουμε το βάρος μας κ το λίπος μας σε μία έξοδο μας !Καλή όρεξη λοιπόν !



Show Buttons
Hide Buttons