Το καλοκαιράκι, έχουμε μια παραπάνω ανησυχία για το τοπικό λίπος και ψάχνουμε πληθώρα τρόπων να το αντιμετωπίσουμε. Μήπως όμως τελικά διαλέγουμε λάθος εποχή να ασχοληθούμε;

kefalaio topiko adynatisma 300x200 Κεφάλαιο: Τοπικό αδυνάτισμα

Αρχικά, υπάρχει τοπικό αδυνάτισμα;

Κι εδώ θα καταρριφθεί ένας μύθος: Δεν υπάρχει αγαπητοί μου, τοπικό αδυνάτισμα. Τοπ πρόβλημα αυτό,, θα μειωθεί, δε θα εξαλειφθεί. Κι αυτό γιατί όταν χάνουμε λίπος, δεν το χάνουμε τοπικά αλλά συνολικά, επομένως όσα κιλά κι αν χαθούν το πρόβλημα ίσως εμμένει σε κάποια σημεία, κι αυτό καθορίζεται από τον σωματότυπο αλλά και από κληρονομικούς παράγοντες.

Τι εννοούμε όμως  όταν μιλάμε για τοπικό λίπος;

Στο ανθρώπινο σώμα  υπάρχουν τα λιποκύτταρα, τα οποία είναι αρμόδια για την αποθήκευση ενέργειας και ονομάζονται «αποθήκες» του ανθρώπινου σώματος. Οι αποθήκες αυτές διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπό και από γυναίκες σε άντρες. Συνήθως, στους άντρες οι αποθήκες βρίσκονται στην κοιλιά, ενώ στις γυναίκες στους μηρούς και τους γλουτούς. Λιγότερο εξεζητημένες περιοχές αποθήκευσης του λίπους είναι τα πόδια, τα μπράτσα αλλά και η πλάτη. Η αποθήκευση λοιπόν λίπους, όπου κι αν είναι πέρα από θέματα αισθητικής, δημιουργεί και σειρά προβλημάτων υγείας που καλό είναι να αντιμετωπιστούν έγκαιρα.

Υπάρχει κάποιος αποδεδειγμένος τρόπος να χαθεί το τοπικό λίπος;

Ανά διαστήματα έρχονται στο φως διάφορες μέθοδοι όσον αφορά την αντιμετώπιση του τοπικού λίπους. Η μια είναι η λιποαναρρόφηση, η οποία είναι επέμβαση και καλό είναι να μη θεωρείται ως λύση αλλά ως τελευταία επιλογή! Άλλη πρακτική είναι οι φόρμες ή η ζώνες εφίδρωσης, οι οποίες  θεωρούνται επικίνδυνες, καθώς  παρεμποδίζουν την απελευθέρωση θερμότητας με άμεσο αποτέλεσμα την πρόκληση αφυδάτωσης του οργανισμού μας. Μάλιστα, τα υγρά που χάνονται μειώνουν τους πόντους μας, οι οποίοι δυστυχώς επανέρχονται με την αναπλήρωση των υγρών που έχουν χαθεί, άρα το αποτέλεσμα; Κανένα! Επομένως, καλό είναι να μείνετε μακριά από τέτοιες τεχνικές!

Η λύση είναι  άσκηση και σωστή διατροφή;

Η λύση έγκειται στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, η οποία θα βασίζεται σε ένα εξατομικευνένο πρόγραμμα, το οποίο θα σας χορηγήσει ο διαιτολόγος αλλά και στη δημιουργία  ενός  προγράμματος  άσκησης για να αυξήσετε τον αριθμό των κάυσεών σας. Η διατροφή του καθενός καλό είναι να στηρίζεται στα δικά του χαρακτηριστικά (γενικευμένος τρόπο ζωής ή από την ύπαρξη ή όχι ασθενειών αλλά και τα αποτελέσματα των μετρήσεων του σώματός του). Όσον αφορά τώρα τη γυμναστική, να καταρρίψουμε επίσης το μύθο, ότι γυμνάζοντας συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες, ενεργοποιούμε τις λιποαποθήκες του σώματός μας. Αυτό είναι πέρα για πέρα λάθος. Η καλύτερη και ιδανικότερη λύση είναι ο συνδυασμός αερόβιας και ανερόβιας άσκησης, η οποία θα γυμνάσει όλο μας το σώμα και όχι τμήματά του.

Τι είναι αυτό που μπορούμε να προτείνουμε πρακτικά;
Το βασικότερο όλων είναι να ρυθμίσουμε σωστότερα το ισοζύγιο ενέργειας. Τι εννοούμε: να προσπαθούμε η ενέργεια που θα λαμβάνουμε από τις τροφές μας να είναι μικρότερη από αυτή που καίμε! Αυτό πρακτικά σημαίνει αύξηση της αερόβιας άσκησης  σε συχνότητα 3-4 φορές την εβδομάδα και σε ένταση μέτριας φύσεως. Ενδεικτικά σας προτείνουμε ποδήλατο, τζόκινγκ, κολύμβηση ή αερόμπικ. Όμως μην αμελείτε και την ενδυνάμωση , καθώς με το συνδυασμό όπως προαναφέραμε, τα αποτελέσματα θα είναι γρηγορότερα και πιο εμφανή! Απλά για να επιμεληθείτε λίγο παραπάνω τις προβληματικές περιοχές, εστιάστε κάποιες ασκήσεις στους μύες που βρίσκονται εκεί γύρω για να φανεί μικρότερο το πρόβλημα. Τι εννοούμε; Αν υπάρχει πρόβλημα στους γλουτούς, γυμνάζουμε τους μύες των μηρών και της κοιλιάς, αν το πρόβλημα είναι στην κοιλιά γυμνάζουμε τους μύες της πλάτης και τέλος αν το πρόβλημα είναι τους μηρούς, δίνουμε περισσότερη έμφαση στους γλουτιαίους.

Από εμάς καλή επιτυχία!




Show Buttons
Hide Buttons