Site Overlay

Η θρεπτική αξία του αυγού

  • Θεωρείται μια πολύ θρεπτική τροφή μαζί με το γάλα. Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής  βιολογικής αξίας.

 

  • Το ασπράδι του αυγού αποτελείται 45% από πρωτεΐνες, ενώ ένα αυγό μέσου βάρους καλύπτει το 12% των ημερήσιων αναγκών σε πρωτεΐνες ενός άνδρα και το 14% μιας γυναίκας.

 

  • Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Προστατεύοντας ετσί από την δημιουργία ελεύθερων ριζών. Τα καροτενοειδή (λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) που βρίσκονται στη λέκιθο του αβγού προσφέρουν προστασία την όραση.

 

  • Το αυγό είναι πλούσιο σε λεκιθίνη λεκιθίνη (λιπίδιο που θεωρείται χοληστερινοπροστατευτικό) λειτουργεί ως αντίβαρο, με αποτέλεσμα η συμβολή του αυγού στην αύξηση της χοληστερίνης να είναι μικρή. Ωστόσο το αυγό περιέχει «καλή» (HDL) χοληστερίνη.

 

 

 

 

 Θρεπτική αξία αυγούΑσπράδι αυγούΟλόκληρο αυγό
Θερμίδες16 kcal71 kcal
Πρωτεΐνες4 γρ.6 γρ
Λίπος0 γρ.5 γρ.
Χοληστερόλη0% RDI211 mg
Βιταμίνη Β120% RDI52% RDI
Βιταμίνη Β26% RDI12% RDI
βιταμίνη Β51% RDI35% RDI
Βιταμίνη D0% RDI21% RDI
Φολικό οξύ0% RDI29% RDI
Σελίνιο9% RDI90% RDI
Bιταμίνη Α0% RDI8% RDI

 

Scroll Up