Η απαιτητική καθημερινότητα επιβάλλει έντονους και επιτακτικούς ρυθμούς, κάτι που μας χαρίζει άφθονο στρες και λίγο προσωπικό χρόνο για να κάνουμε πράγματα για τον εαυτό μας. Οπότε, το να μαγειρέψουμε υγιεινά και να κάνουμε τη γυμναστική μας θεωρείται κι ένα είδος πολυτέλειας. Κι έτσι, καταναλώνουμε αλόγιστα πρόχειρο και γρήγορο φαγητό και φορτωνόμαστε από το πουθενά κάποια περιττά κιλά.  Η έλλειψη χρόνου, το καθημερινό στρες, αλλά και η συναισθηματική πείνα, θεωρούνται από τους βασικότερους λόγους αύξησης του σωματικού μας βάρους.

giati den mporoume na adunatisoume enw kanoume diaita 300x199 Γιατί δεν μπορούμε να αδυνατίσουμε ενώ κάνουμε δίαιτα

Όμως, δεν σημαίνει ότι υπάρχουν μόνο αυτοί οι λόγοι που παίρνουμε κιλά, ούτε μας  παχαίνει το φαγητό από μόνο του. Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι πέραν από τ6ο πιάτο και το ψυγείο μας, στους οποίους ίσως δεν έχουμε δώσει την απαραίτητη βάση. Δείτε λοιπόν παρακάτω:

  1. Το στρες

Όταν βιώνουμε στρεσογόνες καταστάσεις μακροπρόθεσμα ( όπως για παράδειγμα είναι το  στρες, η στενοχώρια, ο θυμός), ο οργανισμός μας για να αντισταθεί, εκκρίνει  μεγαλύτερη ποσότητα κορτιζόλης (η οποία είναι μια ορμόνη που σχετίζεται άμεσα με την αύξηση του βάρους και ειδικά με τη συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς) και κάπως έτσι αυξάνεται το σπλαχνικό λίπος στ σώμα μας.

  1. Ο θυρεοειδής

Όταν πάσχουμε από υποθυρεοειδισμό (όταν  δηλαδή ο θυρεοειδής αδένας του οργανισμού μας  υπολειτουργεί), μειώνεται δραστικά  ο ρυθμός των καύσεων του μεταβολισμού μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε κατακράτηση υγρών και  να παίρνουμε βάρος, ακόμα και όταν καταναλώνουμε την ίδια ποσότητα φαγητού με κάποιον που δεν πάσχει  από διαταραχές του θυρεοειδούς αδένα.

  1. Η ηλικία

Όσο μεγαλώνουμε, διενεργούνται κάποιες ορμονικές μεταβολές στον οργανισμό μας, οι οποίες ελαττώνουν το μεταβολικό μας ρυθμό και στον αντίποδα αυξάνουν τη συσσώρευση του ενδοκοιλιακού μας λίπους. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, έχει διαπιστωθεί ότι μετά την ηλικία των 30 ετών, αλλά και ανά δεκαετία που περνά,  ο μεταβολισμό μας μειώνεται κατά  10%.

  1. Ο ανεπαρκής ύπνος

Σύμφωνα με τους επιστήμονες υγείας, ο συστηματικός ολιγόωρος ύπνος, έχει άμεση σχέση με την εμφάνιση και ανάπτυξη της παχυσαρκίας. Η έλλειψη του φυσιολογικού και ποιοτικού ύπνου, διαταράσσει τα επίπεδα της γκρελίνης και της λεπτίνης στον οργανισμό μας, οι οποίες είναι ορμόνες που σχετίζονται άμεσα με την όρεξη μας για φαγητό. Πιο συγκεκριμένα, η γκρελίνη που μας  δημιουργεί το αίσθημα της πείνας αυξάνεται ενώ η  λεπτίνη που ρυθμίζει την όρεξη μειώνεται και κάπως έτσι τα κιλά αυξάνονται κι εμείς δεν μπορούμε να καταλάβουμε το λόγο!

  1. Τα φάρμακα

Κάποιες κοινές παθήσεις όπως η κατάθλιψη, ο σακχαρώδης διαβήτης και  η υπέρταση, οι οποίες επιβάλλουν φαρμακευτική αγωγή (π.χ. ινσουλίνη, β-αναστολείς, κορτικοστεροειδή) στον ασθενή,  οδηγούν σε αύξηση του σωματικού μας βάρους. Όταν δε συνδυάζονται και με κακή διατροφή το πρόβλημα επιδεινώνεται!

 




Show Buttons
Hide Buttons