Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είτε νηστεύουν είτε όχι, επιλέγουν γάλα αμυγδάλου  ή σόγιας αντικαθιστώντας το  γάλα ζωικής προέλευσης.

Ανάμεσα σε αυτούς, συγκαταλέγονται  όσοι πάσχουν από καρδιοπάθειες ή διαβήτη και  όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Και τα δυο αυτά γάλατα είναι φυτικής προέλευσης και ευεργετούν την καλή μας υγεία.  Δεν περιέχουν γλουτένη και είναι ιδανική εναλλακτική λύση  για όσους πρέπει  ή θέλουν να αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα ζωϊκής προέλευσης. Και τα δύο όμως αυτά γάλατα εμπεριέχουν αλλεργιογόνα.

gala amygdaloy vs gala sogias 300x200 Γάλα αμυγδάλου vs γάλα σόγιας

Η αλλεργία στο αμύγδαλο επηρεάζει όσους είναι αλλεργικοί  στους ξηρούς καρπούς δέντρων αλλά  και στα ροδάκινα, ενώ η αλλεργία στη σόγια επηρεάζει κατά βάση  τα παιδιά.

Δείτε λοιπόν παρακάτω λόγους για τους οποίους είναι καλό  να προτιμάτε το γάλα σόγιας ή αντίστοιχα το αμυγδάλου, αλλά  και τους παράγοντες που πρέπει να λάβετε σοβαρά  υπόψιν σας  για να αποφύγετε τυχόν αρνητικές επιπτώσεις:

Γάλα σόγιας

Είναι το μοναδικό  ίσως υποκατάστατο γάλακτος που περιέχει την ίδια ακριβώς περιεκτικότητα πρωτεϊνών με το αγελαδινό γάλα. Επιπλέον, περιέχει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που μπορούν να περιορίσουν  τη φλεγμονή στο σώμα μας  και να ενισχύσουν  την καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου από τον οργανισμό μας, αλλά και ισοφλαβόνες  και μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Μερικές μάλιστα  εταιρείες,  περιέχουν και ένα απαραίτητο για τον οργανισμό μας αμινοξύ, την μεθειονίνη. Το γάλα σόγιας τέλος,  περιέχει κάποιες ενώσεις που δρουν  ως φυσικά αντιβιοτικά και επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας απορροφά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές που καταναλώνουμε και διαταράσσουν την πέψη των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών.

 

Γάλα αμυγδάλου

Τα άψητα (ή αλλιώς μη επεξεργασμένα) αμύγδαλα είναι πολύ καλή  πηγή αντιοξειδωτικών, βασικών βιταμινών, φυτικών ινών και φυσικά  πρωτεϊνών. Το αμυγδαλέλαιο με τη σειρά του,  παρέχει στον οργανισμό μας  υψηλά επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών οξέων που συμβάλλουν στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης αλλά και  στην διαδικασία απώλειας βάρους .Το κακό όμως είναι ότι κάποιοι κατασκευαστές, προσθέτουν την καραγενάνη, έναν πολυσακχαρίτη που χρησιμοποιείται κυρίως σε κρεατικά και γαλακτοκομικά, εξαιτίας των ισχυρών δεσμών που έχει με τις πρωτεΐνες των τροφίμων. Τι ακριβώς συμβαίνει με αυτή την προσθήκη; Ο πολυσακχαρίτης αυτός προκαλεί διάφορες παρενέργειες, με γνωστότερες τη φλεγμονή και το έλκος στο πεπτικό μας σύστημα. Στην Ευρώπη μάλιστα,  απαγορεύεται η χρήση της καραγενάνης  για οργανικά ή άλλα προϊόντα που απευθύνονται σε  βρέφη για προληπτικούς πάντοτε λόγους.

 



Show Buttons
Hide Buttons