Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι υπόθεση όλων μας. Παίζει σημαντικό ρόλο σε όλα τα στάδια της ζωής μας και μας θωρακίζει από διάφορα προβλήματα υγείας. Γιατί λοιπόν να μην βελτιώσουμε την διατροφή μας ομαδικά στα πλαίσια της οικογένειας, απολαμβάνοντας όλοι μαζί τα οφέλη . Παρακάτω θα βρείτε τρόπους  με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τόσο την δική σας διατροφή σας όσο και των παιδιών σας.

diatrofi kai oikogeneia 300x169 Διατροφή για όλη την οικογένεια

  • Ελέγξτε την διαθεσιμότητα των τροφίμων στο σπίτι. Ως γονείς αγοράστε «έξυπνα» όσα τρόφιμα χρειάζεστε και ορίστε συγκεκριμένη συχνότητα που θα είναι διαθέσιμα άλλα τρόφιμα που συνιστάται να καταναλώνονται περιστασιακά όπως τα γλυκά ή τα αλμυρά σνακ.
  • Παροτρύνετε την οικογένειά σας – ειδικά τα παιδιά – στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των γευμάτων. Αφήστε τα μέλη της οικογένειας να αποφασίσουν μόνα τους από μια σειρά συγκεκριμένων υγιεινών επιλογών για γεύματα και επιδόρπια. Ρωτήστε για παράδειγμα το παιδί σας εάν επιθυμεί κοτόπουλο ή σολομό για κυρίως γεύμα ή μια μπανάνα ή σταφίδες  για σνακ. Ακόμα καλύτερα, αφήστε τα να συμμετέχουν  στο μαγείρεμα βλέποντας το σαν μια διασκεδαστική διαδικασία.
  • Αποτελέστε πρότυπο για τα παιδιά σας και δείτε το σαν κίνητρο για εσάς. Δείξτε τους ότι είναι εύκολο και ταυτόχρονα απολαυστικό για εσάς να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή. Για παράδειγμα, δείξτε τους πως για πρωϊνό είναι προτιμότερη η κατανάλωση ενός θρεπτικού γεύματος από την παράλειψη του ή από μία επιλογή όπως τα ζαχαρούχα δημητριακά.
  • Καταναλώστε τα γευμάτα της οικογένειας στο τραπέζι. Καταναλώστε τα οικογενειακά γεύματα γύρω από ένα τραπέζι αντί μπροστά από μία τηλεόραση. Όταν παρακολουθείτε τηλεόραση, χάνετε την εστίαση στο φαγητό που τρώτε και στους ανθρώπους που σας περιβάλλουν. Αυτό οδηγεί στην υπερκατανάλωση τροφής και στην έλλειψη της ευκαιρίας να έρθετε πιο κοντά με την οικογένειά σας. Ενθαρρύνετε την ενσυνείδητη διατροφή που εστιάζει την προσοχή σας στο φαγητό και στους ανθρώπους με τους οποίους το μοιράζεστε.
  • Διατηρήστε τα υγιεινά σνακ σε ορατό σημείο. Διατηρήστε τα υγιεινά τρόφιμα, όπως τα φρούτα σε ορατά σημεία και σε εύκολα προσβάσιμους χώρους έτσι ώστε να είναι έτοιμα για κατανάλωση. Σε αντίθεση, μετακινήστε τα ανθυγιεινά σνακ σε πιο δύσκολα προσβάσιμα σημεία όπως τα πάνω πάνω ράφια όπου δεν μπορεί να τα δει κανείς εύκολα.

 




Show Buttons
Hide Buttons