Site Overlay

Διατροφή ενάντια στον κορωνoϊό

Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει εδώ και αρκετό καιρό η επιδημία πνευμονίας που προκαλεί ο νέος κορωναϊός .Οι κορωναϊοί είναι μία μεγάλη οικογένεια ιών που περιλαμβάνει τόσο τους ιούς που προκαλούν το κοινό κρυολόγημα, όσο και αυτόν που προκαλεί σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο. Οι ασθενείς που έχουν μολυνθεί μπορεί να εμφανίζουν ήπια συμπτώματα όπως βήχα, πονόλαιμο ή πιο σοβαρά όπως υψηλό πυρετό, δύσπνοια ή πνευμονία.

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)μας συμβουλεύει με ποιους τρόπους μπορούμε να προστατευτούμε από τη μετάδοση του ιού:

  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών με αλκοολούχο διάλυμα ή νερό και σαπούνι.
  • Διατήρηση αποστάσεων, τουλάχιστον 1 μέτρου, από εσάς και τους άλλους ανθρώπους, ιδιαίτερα από ανθρώπους που βήχουν, φτερνίζονται ή έχουν πυρετό.
  • Αποφύγετε να αγγίζετε τη μύτη, το στόμα και τα μάτια σας.
  • Εάν έχετε πυρετό, βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή, αναζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια. Ενημερώστε τον θεράποντα ιατρό σας εάν έχετε ταξιδέψει στη Κίνα ή εάν έχετε έρθει σε επαφή με άτομα από την Κίνα ή με άτομα που έχουν επιστρέψει από πρόσφατο ταξίδι στην Κίνα, τα οποία παρουσιάζουν αναπνευστικά συμπτώματα.
  • Εάν έχετε ήπια συμπτώματα αναπνευστικής λοίμωξης και δεν έχετε ταξιδέψει στην Κίνα, μείνετε σπίτι μέχρι την ανάρρωσή σας, τηρώντας όλους τους κανόνες προσωπικής υγιεινής.
  • Πλένετε τα χέρια σας όταν μαγειρεύετε, όταν φροντίζετε ασθενείς, όταν ερχόσαστε σε επαφή με ζώα.
  • Μαγειρεύετε καλά το φαγητό σας

Υπάρχει όμως και η διατροφική προσέγγιση προκειμένου να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα…

Mία σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο αποτελεί ασπίδα ενάντια στις εποχιακές ασθένειες όπως ο ιός της γρίπης και ο κορωνοϊος αλλά και άλλα προβλήματα υγείας, όπως η αρθρίτιδα, οι αλλεργίες κα. Εμπλουτίζοντας τη διατροφή μας με τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά , βοηθάμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα να δράσει άμεσα ενάντια σε εποχιακές λοιμώξεις και μολύνσεις.

  • Η βιταμίνη Α βοηθάει την ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και μας προστατεύει από λοιμώξεις διατηρώντας το δέρμα και τους ιστούς υγιείς. Μπορούμε να πάρουμε την συγκεκριμένη βιταμίνη από τρόφιμα όπως οι γλυκοπατάτες, τα καρότα, το μπρόκολο,το παντζάρι, το σπανάκι, την κόκκινη πιπεριά, τα βερίκοκα, τα αυγά ή τρόφιμα που είναι «ενισχυμένα με βιταμίνη Α», όπως κάποια γάλατα ή κάποια δημητριακά.
  • Η πρωτεΐνη επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, ειδικά για την επούλωση και την αποκατάσταση. Τρώτε μια ποικιλία πρωτεϊνικών τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των θαλασσινών, άπαχο κρέας, πουλερικά, αυγά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους.
  • ΗβιταμίνηC βοηθά στην προστασία μας από διάφορες μολύνσεις με την τόνωση του σχηματισμού αντισωμάτων και την ενίσχυση της ανοσίας. Περιλάβετε περισσότερες πηγές αυτής της βιταμίνης, επιλέγοντας εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ και τα μανταρίνια ή τις κόκκινες πιπεριές, την παπάγια, τις φράουλες, το χυμό ντομάτας ή τα τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη C, όπως ορισμένα δημητριακά.
  • Η βιταμίνηΕ λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και μπορεί να βελτιώσει την ανοσολογική λειτουργία. Συμπεριλάβετε τη βιταμίνη Ε στη διατροφή σας με εμπλουτισμένα δημητριακά, ηλιόσπορους, αμύγδαλα, φυτικά έλαια (όπως ηλιέλαιο ή έλαιο καρθαμέλαιο), φουντούκια και φυστικοβούτυρο.
  • Ο ψευδάργυρος βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί σωστά και μπορεί να βρεθεί σε τρόφιμα όπως το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά, το γάλα, τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα φασόλια, σπόρους και ξηρούς καρπούς.
  • Άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Β6 και οι υπόλοιπες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το φυλλικό οξύ, το σελήνιο, ο σίδηρος, καθώς και τα πρεβιοτικά και τα προβιοτικά, μπορούν επίσης να επηρεάσουν την ανοσολογική αντίδραση. Η λήψη αυτών των θρεπτικών ουσιών είναι προτιμότερο να γίνεται από τα τρόφιμα, και μόνο αν χρειαστεί μέσω κάποιου συμπληρώματος ύστερα από συνεννόηση με τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σας.
  • Το νερό. Η καθημερινή επαρκής πρόσληψη νερού τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα (ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οργανισμού), συμβάλλει στην σωστή ενυδάτωση, η οποία με τη σειρά της συνεισφέρει στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Υγιεινός τρόπος ζωής. Η έλλειψη επαρκούς ύπνου, η απουσία κίνησης και το παρατεταμένο ψυχολογικό στρες μπορεί υποβαθμίσουν το ανοσοποιητικό και να κάνουν τον οργανισμό μας ευαίσθητο σε κρυολογήματα. Προσπαθήστε να μειώσετε το στρες, να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, να έχετε μια τακτική άσκηση και να ξεκουράζεστε επαρκώς.

 

Επομένως μία ισορροπημένη διατροφή που περιέχει ποικιλία τροφίμων, ένας υγιεινός τρόπος ζωής και η τήρηση των κανόνων υγιεινής είναι ότι χρειάζεται για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να προφυλαχτούμε από κάθε ασθένεια.

Scroll Up