Η βιταμίνη D, είναι πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό μας και συντίθεται από την έκθεσή μας στις ηλιακές ακτινοβολίες. Άρα, αναμενόμενα, στην Ελλάδα όπου η ηλιοφάνεια είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, περιμένουμε να είμαστε όλοι καλυμμένοι από αυτή τη βιταμίνη! Κι όμως, έρευνες αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο. Η έλλειψη σε βιταμίνη D στη χώρα μας, είναι τεράστια και σε ηλικιωμένα άτομα το ποσοστό ανεπάρκειας ανέρχεται σε 60%!

8 trofes plousies se vitamini D 300x218 8 τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D

     Γι’ αυτό το λόγο, οι επιστήμονες υγείας, συμβουλεύουν την καθημερινή μας έκθεση στον ήλιο τουλάχιστον για ένα τέταρτο της ώρας! Παράλληλα, πλήθος βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής  που υποκαθιστούν την έλλειψή της έχουν εμφανιστεί, για να καταπολεμήσουν αυτή την ανεπάρκεια. Θα πρέπει να γνωρίζετε όμως πριν στραφείτε στα συμπληρώματα αυτά, ότι υπάρχουν τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D, οι οποίες μειώνουν αυτή την έλλειψη! Να σημειωθεί ότι η ημερήσια πρόσληψη για ενήλικες είναι 600 IU.

Ποια είναι αυτά; Ρίξτε μια ματιά:

Τόνος σε κονσέρβα

Ο τόνος περιέχει 236 IU βιταμίνης D ανά μερίδα. Επιλέξτε ελαφρύ τόνο (σε νερό κυρίως) και καταναλώστε λιγότερο από 200 γραμμάρια την εβδομάδα, καθώς περιέχει μεθυλ-υδραργυρο, οπότε καλό είναι να καταναλώνεται με προσοχή και μέτρο!

Σολομός

Ο σολομός εκτροφής περιέχει 250 IU βιταμίνης D ανά μερίδα κατά μέσο όρο, ενώ ο άγριος  σολομός περιέχει περίπου 988 IU. Αυτό αποτελεί  αντίστοιχα, το 165% και το 42% της ημερήσιας πρόσληψης.

 Κρόκοι αυγών

Τα αυγά από κότες εκτροφής έχουν  μόνο 30 IU βιταμίνης D ανά κρόκο, σε αντίθεση με τα αυγά από όρνιθες που εκτρέφονται έξω ή ταΐζονται με εμπλουτισμένες τροφές που περιέχουν  βιταμίνη D, έχουν  πολύ μεγαλύτερο ποσοστό!

 

 Σαρδέλες και ρέγγες

Η ρέγγα έχει 1.628 IU βιταμίνης D ανά μερίδα  των 100 γραμμαρίων. Οι, σαρδέλες, το σκουμπρί ή ο γαύρος, αλλά  και τα άλλα επονομαζόμενα  λιπαρά ψάρια, είναι επίσης εξαιρετικές  πηγές.

Στρείδια

Τα στρείδια περιέχουν το 53% της ημερήσιας πρόσληψης, καθώς είναι  γεμάτα με θρεπτικά συστατικά. Είναι καλό να γνωρίζετε ότι, περιέχουν περισσότερο ψευδάργυρο, χαλκό αλλά και βιταμίνη Β12 και από μια πολυβιταμίνη!

 Γαρίδες

Οι γαρίδες έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, έχουν χοληστερόλη όχι όμως σε ανησυχητικό βαθμό  και μας προσφέρουν  152 IU βιταμίνης D ανά μερίδα.

Ενισχυμένες τροφές

Το κακό με τις φυσικές πηγές βιταμίνης D, είναι ότι έχουν περιορισμένη εμβέλεια , ειδικά αν δεν είστε λάτρεις των ψαριών ή έχετε ασπαστεί τη χορτοφαγική διατροφή. Εδώ έρχονται να συμπληρώσουν το κενό τα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D τρόφιμα, όπως είναι ο χυμός πορτοκαλιού, τα δημητριακά και το πλιγούρι βρώμης, το γάλα σόγιας, αλλά και το αγελαδινό γάλα, τα οποία  περιέχουν 55-130 IU ανά μερίδα.

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια, όταν εκτίθενται σε υπεριώδες φως, είναι ικανά να συνθέσουν τη βιταμίνη D2. Αυτά τα μανιτάρια και τα άγρια μανιτάρια, αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης D, καμία άλλη παραλλαγή!

Αυτές λοιπόν είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D! Υπάρχουν στη διατροφή σας; Αν όχι, σπεύσατε παρακαλώ!



Show Buttons
Hide Buttons