Με βάση τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας στις ΗΠΑ, η διαδικασία εισπνοής και εκπνοής, στον κάθε οργανισμό,  επαναλαμβάνεται καθημερινά περίπου 25.000 φορές .

5 trofes pou apotoxinwnoun kai therapevoun tous pneumones 241x300 5 τροφές που αποτοξινώνουν και θεραπεύουν τους πνεύμονες

Η βασική λειτουργία των πνευμόνων μας  είναι η μεταφορά οξυγόνου από τον εισπνεόμενο αέρα στα κύτταρα του σώματος μας, αλλά  και η  παράλληλη αποβολή του διοξειδίου του άνθρακα από τον οργανισμό μας. Όμως , όπως συμβαίνει με τα όλα τα όργανα του ανθρώπινου σώματος, τα τρόφιμα που επιλέγουμε να καταναλώσουμε, επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των πνευμόνων μας.

Για παράδειγμα, αρκετές ασθένειες που προσβάλλουν τους πνεύμονές μας, έχουν άμεση σχέση με εξωτερικές επιβλαβείς ουσίες, αλλά και το οξειδωτικό στρες. Τέτοιες είναι, οι λοιμώξεις, οι ατμοσφαιρικοί ρύποι, ο καπνός του τσιγάρου κτλ.

Οι πιο συνήθεις ασθένειες των πνευμόνων είναι: η πνευμονία, η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια ,το άσθμα και ο καρκίνος, οι οποίες  επηρεάζουν αρνητικά τον οργανισμό μας, μη βοηθώντας τον να παράγει  το αναγκαίο οξυγόνο που είναι απαραίτητο για τα δισεκατομμύρια κύτταρά του.

Θέλετε να διατηρείτε υγιείς τους πνεύμονές σας; Δείτε τι να καταναλώνετε:

Πορτοκάλια: Τα τρόφιμα με μεγάλη  περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, στα οποία ανήκουν και τα πορτοκάλια, έχουν  άμεση σχέση με την υγεία των πνευμόνων μας. Όσοι, καταναλώνουν περισσότερα εσπεριδοειδή, τείνουν να μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στον πνεύμονα. Άλλες πλούσιες πηγές βιταμίνης C είναι: τα ακτινίδια, οι πατάτες, τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι πράσινες και κόκκινες πιπεριές, οι ντομάτες και το μπρόκολο.

Κολοκύθα & γλυκοπατάτες:  Και οι δυο αυτές τροφές, είναι πλούσιες σε β-καροτένιο. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνες, μια διατροφή πλούσια σε β-καροτένιο, ωφελεί πολλαπλά την υγεία μας. Καταρχάς, το β΄καροτένιο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, η οποία αποτελεί βασικό  θρεπτικό συστατικό για την υγεία των πνευμόνων. Άλλες πηγές είναι: τα καρότα, το πεπόνι, το μάνγκο, το μπρόκολο, οι κόκκινες πιπεριές και τα βερίκοκα.

Μαύρη σοκολάτα: Η μαύρη σοκολάτα αποτελεί άριστη πηγή αντιοξειδωτικών. Τα αντιοξειδωτικά, προλαμβάνουν τυχόν βλάβες από οξειδώσεις των κυττάρων του σώματός μας. Οι οξειδώσεις, έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ενισχύουν την εμφάνιση πολλών ασθενειών στους πνεύμονες. Άρα προτιμήστε μαύρη σοκολάτα , κόκκινα φασόλια, αγκινάρες, βατόμουρα, φράουλες, βακκίνια, μύρτιλα και δαμάσκηνα, τα οποία είναι εξαιρετικές πηγές αντιοξειδωτικών.

Όσπρια: Τα όσπρια, διατηρούν υγιή και φυσιολογικά τα επίπεδα αιμοσφαιρίνης στον οργανισμό μας. Η αιμοσφαιρίνη, αποτελείται από πρωτεϊνικά μόρια, που βρίσκονται στα ερυθρά αιμοσφαίρια και είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονές μας στους υπόλοιπους ιστούς του σώματός μας, αλλά παράλληλα, διεγείρουν και κάποιες εσωτερικές διαδικασίες , οι οποίες επιστρέφουν το διοξείδιο του άνθρακα στους πνεύμονες μας, με τελικό στόχο να αποβληθεί από το σώμα.  Άρα καταναλώνοντας τροφές που ενισχύουν την αιμοσφαιρίνη, βελτιώνουμε τη διαδικασία μεταφοράς του οξυγόνου. Τέτοιες τροφές είναι: τα φασόλια, οι φακές, οι γίγαντες. Αν επιπρόσθετα, συνδυάσετε μαζί και τροφές με βιταμίνη C, η απορρόφηση σιδήρου, φτάνει στο μέγιστο βαθμό.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, το οποίο  είναι ικανό  να προλαμβάνει διάφορες μορφές ΧΑΠ, όπως η χρόνια βρογχίτιδα, το εμφύσημα και το άσθμα. Σύμφωνα με μελέτες, όσοι πάσχουν από ΧΑΠ, λάμβαναν μικρότερες ποσότητες φυλλικού οξέος, σε σχέση με τα υγιή άτομα. Φάτε λαχανικά λοιπόν!

 

 




Show Buttons
Hide Buttons