Πως νομίζετε ότι καταλαβαίνουμε την πιθανή έλλειψη φυτικών ινών από τη διατροφή μας; Από τη δυσκοιλιότητα είναι η απάντηση. Αυτό είναι το πιο σύνηθες σύμπτωμα, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις που παρόλο που δεν καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού μας καθημερινά σε φυτικές ίνες, δεν εμφανίζουμε δυσκοιλιότητα.

5 simadia oti xreiazeste perissoteres fytikes ines sti diatrofi sas 300x225 5 σημάδια ότι χρειάζεστε περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σας

Η ικανοποιητική  πρόσληψη φυτικών ινών καθημερινά από τη διατροφή μας, ευεργετεί πολλαπλά τον οργανισμό μας,  ρυθμίζοντας την ισορροπία των επιπέδων σακχάρου στο αίμα μας, την καλή καρδιαγγειακή μας υγεία, τη διαχείριση του σωματικού μας βάρους αλλά και την καλή υγεία του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Ποια είναι όμως τα σημάδια πέραν της δυσκοιλιότητας, ότι δεν καταναλώνουμε επαρκή  ποσότητα φυτικών ινών; Δείτε παρακάτω πέντε από αυτά, έτσι ώστε να είστε σε θέση να τα αναγνωρίζετε:

  1. Έχετε φούσκωμα

Είτε προσλαμβάνετε υπερβολική ποσότητα  φυτικών ινών, είτε έχετε έλλειψη, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και αποκαλείται φούσκωμα! Η κατανάλωση φυτικών ινών από τη διατροφή μας, εξασφαλίζει την ομαλή πεπτική διαδικασία αλλά και τη μετέπειτα σωστή απομάκρυνση τροφών. Επομένως, μια πιθανή έλλειψη, φράζει το έντερό μας και προκαλεί το φούσκωμα.

  1. «Κοπήκατε στο τεστ του καλαμποκιού»

Τι σημαίνει αυτό; Δοκιμάστε να  φάτε αμάσητους 5-6 σπόρους καλαμποκιού, κι έπειτα περιμένετε να δείτε πόσες ώρες θα κάνει ο οργανισμός σας να τους απορρίψει. Αν λοιπόν δείτε τους σπόρους στα κόπρανά σας μέσα σε 18 ώρες, τότε ο ρυθμός επεξεργασίας των τροφών από τον οργανισμό σας θεωρείται φυσιολογικός, αλλιώς απλά θα πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών για να διευκολύνετε τη διαδικασία. Ουσιαστικά, αυτό που  βλέπετε με αυτό το πείραμα, είναι αν οι ρυθμοί του γαστρεντερικού σας συστήματος είναι φυσιολογικοί.

  1. Μη φυσιολογική όψη κοπράνων

Αν τα κόπρανά σας είναι πολύ σκληρά ή είναι πολύ μικρά, τότε είναι πολύ πιθανό να χρειάζεται να αυξήσετε την πρόσληψη των φυτικών ινών στην καθημερινότητά σας, για να διευκολύνετε την καλή λειτουργία του εντέρου σας, ώστε να μπορεί να αποβάλλει τις περιττές τροφές.

  1. Νυστάζετε μετά το φαγητό

Συνήθως, ένα βαρύ γεύμα, θα έχετε παρατηρήσει ότι σας προκαλεί έντονη υπνηλία. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει όταν ένα γεύμα έχει μικρή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι φυτικέ ίνες αποτρέπουν την απότομη αυξομείωση σακχάρου  στο αίμα μας, η οποία προκαλεί επίσης αυξομείωση των επιπέδων ενέργειας του οργανισμού μας. Επομένως, αν νιώσετε υπνηλία έπειτα από ένα γεύμα, ή ήταν βαρύ ή φτωχό σε φυτικές ίνες!

  1. Πεινάτε μετά το φαγητό

Αν πεινάτε 2-3 ώρες μετά το κυρίως γεύμα σας, είναι δείγμα ότι μάλλον θα πρέπει να καταναλώσετε μεγαλύτερη περιεκτικότητα φυτικών ινών από τη διατροφή σας  και να εντάξετε στη διατροφή σας περισσότερα προϊόντα ολικής άλεσης, φασόλια, λαχανικά κτλ. Οι φυτικές ίνες αποδεδειγμένα, διασπώνται με αργό ρυθμό από τον οργανισμό μας, άρα αν καταναλώσουμε αρκετή ποσότητα φυτικών ινών, θα παραμείνουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα!




Show Buttons
Hide Buttons