Η καθημερινότητα μας μπορεί να είναι γεμάτη με υγιεινές τροφές και σωστά γεύματα, όμως πολλές φορές κάνουμε άθελά μας διατροφικά λάθη, τα οποία μας κοστίζουν.. σε κιλά! Τι κάνουμε λοιπόν  και από μόνοι μας σνομπάρουμε τη δίαιτά μας; Ας δούμε:

5 diatrofika lathi pou eynooun tin auxisi varous kai den to katalavainoume 300x200 5 διατροφικά λάθη που ευνοούν την αύξηση βάρους και δεν το καταλαβαίνετε

  1. Μη σκέφτεστε ότι μπορείτε να καταναλώσετε όσα λαχανικά και φρούτα και θέλετε, επειδή δεν έχουν πολλές θερμίδες

Τα λαχανικά και τα φρούτα πρέπει να είναι απαραίτητα στην καθημερινότητά μας, αν θέλουμε να λέμε ότι ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή. Όμως, θα πρέπει να προσέξουμε τα αμυλώδη λαχανικά (όπως η κολοκύθα, το καλαμπόκι και ο αρακάς), τους χυμούς και τα αποξηραμένα φρούτα, καθώς έχουν  πολλές θερμίδες και σάκχαρα. Κι εδώ έρχεται να επέμβει η γνώση της σωστής μερίδας για να αποφεύγονται παρεκτροπές! Γι’ αυτό χρειάζεται να γνωρίζεις τι σημαίνει μία μερίδα από τα παραπάνω ώστε να μην ξεφύγεις διατροφικά. Συγκεκριμένα, χρειαζόμαστε καθημερινά 3 μερίδες από ποικιλία φρούτων  και 4 μερίδες από ποικιλία λαχανικών.

Τι έχει αποτέλεσμα: Καλό είναι να επιλέγετε λαχανικά που έχουν άφθονο νερό, όπως το αγγούρι, το σπανάκι και  το κολοκυθάκι, αλλά και φρούτα με μεγάλη  περιεκτικότητα φυτικών ινών όπως είναι το ακτινίδιο, τα μούρα και  το μήλο με τη φλούδα.

  1. Μη χρησιμοποιείτε την άσκηση ως δικαιολογία

Καλή η άσκηση δε λέμε , αλλά δυστυχώς, δεν καίτε όσες  θερμίδες νομίζετε. Για παράδειγμα: ένα κομμάτι κέικ, θα χρειαστείτε 30 λεπτά ελλειπτικού για να το κάψετε! Η γυμναστική είναι το κλειδί για να νιώθετε ευεξία και να διατηρείτε τον έλεγχο του βάρους σας, όχι για να τρώτε ανεξέλεγκτα οτιδήποτε βρεθεί στο οπτικό σας πεδίο.

Τι έχει αποτέλεσμα: Η άσκηση ευεργετεί πολλαπλά την υγεία σας, αλλά και τις διατροφικές επιλογές, καθώς σας κάνει να προσέχετε περισσότερο το τι καταναλώνετε. Δε σας βοηθάει μόνο να καίτε λίπος, αλλά και να διατηρείτε την υγεία και τη σιλουέτα σας. Βέβαια, αν το Σαββατοκύριακο έχετε υποπέσει σε κραιπάλες, δεν θα βοηθήσει να λιώσετε σε αεροβική δραστηριότητα για να αντισταθμίσετε! Επομένως βάλτε την άσκηση στη ζωή σας, όχι μόνο αεροβική αλλά οποιαδήποτε μορφή και επωφεληθείτε πολλαπλά!

  1. Μην καταναλώνεις δεύτερη μερίδα

Αν παραγεμίσετε το πιάτο σας, το πιο πιθανό είναι όχι μόνο να το φάτε όλο, αλλά να ζητήσετε και δεύτερο πιάτο! Αν όμως βάλτε λιγότερη ποσότητα, θεωρώντας ότι θα βάλετε ίσως και δεύτερη φορά, και θα χορτάσετε με λιγότερη ποσότητα και δε θα βάλετε και δεύτερο πιάτο γιατί ο οργανισμός σας θα προλάβει να πάρει το μήνυμα ότι χορτάσατε.

Τι έχει αποτέλεσμα: Το πιο βασικό εδώ είναι η σωστή διατροφική εκπαίδευση: βάλτε δηλαδή περίπου 20% λιγότερη ποσότητα στο πιάτο σας, φάτε, συζητήστε και έπειτα από 20 λεπτά που κάνει να φτάσει το αίσθημα κορεσμού στον εγκέφαλό σας, ξανασκεφτείτε αν θέλετε να φάτε ή όχι. Αν η απάντηση είναι ναι, φάτε, μη στερηθείτε, απλά καταναλώστε μια λογική ποσότητα.

  1. Μην έχετε ένα μικροσκοπικό φόρεμα στην ντουλάπα σας σας κίνητρο

Αν αγαπητές γυναίκες, θεωρείται ότι αγοράζοντας ένα μικροσκοπικό φόρεμα ή βλέποντας φωτογραφίες μοντέλων, θα ενθαρρυνθείτε να χάσετε βάρος, πλανάστε πλάνην οικτράν. Είναι μεγάλο λάθος να νομίζετε ότι νιώθοντας άσχημα, θα αρχίσετε άμεσα να προσέχετε και αν αθλείστε! Το ζήτημα είναι να το πάρετε απόφαση και να έχετε ισχυρή θέληση: από εκεί ξεκινάνε όλα!

Τι έχει αποτέλεσμα: Εστιάστε τη σκέψη σας  στα επιτεύγματα μας όσο μικρά κι αν είναι και όχι στον τελικό στόχο , αλλά ούτε και στις αδυναμίες σας! Θέστε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους και ακολουθείστε τους με πειθαρχία. Σε κάθε επίτευξη, μην ξεχνάτε να σας επιβραβεύετε!

  1. Μην τρώτε σε ένα γεύμα διαφορετικά φαγητά

Όλοι μας έχουμε ένα μηχανισμό να τρώμε παραπάνω όταν έχουμε ποικιλία τροφών μπροστά μας. Αυτό, θεωρείται ως πλεονέκτημα, όταν  τα φαγητά αυτά είναι χορταστικά (πχ άπαχες πρωτεϊνες και λαχανικά). Όταν όμως αφορά οτιδήποτε άλλο και περιέχει παχυντικές τροφές, αυτό συμβάλλει άμεσα στο να καταναλώσουμε παραπάνω ποσότητα και φυσικά να πάρουμε κιλά.

Τι έχει αποτέλεσμα: Στο σπίτι σας, καλό είναι να υπάρχουν κατά βάση  υγιεινές τροφές με θρεπτικά συστατικά που θα ενισχύουν την προσπάθειά σας να χάσετε κιλά. Για να μη νιώθετε όμως ότι στερείστε, ας έχετε και μια –δυο διαφορετικές λιχουδιές για τις δύσκολες ώρες!



Show Buttons
Hide Buttons