Σε γενικές γραμμές, το η περιεκτικότητα του σώματος μας σε νερό, ανέρχεται στο ποσοστό  60%. Κι αυτό είναι κάτι που δεν είναι ίδιο σε όλους τους οργανισμούς, καθώς επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες (πχ φύλο, ηλικία κτλ). Υπάρχουν περιπτώσεις όμως,  που έχουμε είτε λιγότερη ποσότητα άρα είμαστε αφυδατωμένοι,  είτε μεγαλύτερη  και έχουμε κάνει κατακράτηση υγρών, αποθηκεύοντας περισσότερη ποσότητα νερού από όση πραγματικά χρειαζόμαστε( με παράλληλη πρόκληση οιδήματος).  Εάν λοιπόν, έχετε παρατηρήσει κάποιες φορές  πρήξιμο στα χέρια σου ή τους αστραγάλους σας, έπειτα από ένα μακρινό ταξίδι ή μια πολύωρη πτήση, είναι πολύ πιθανό να έχετε υποστεί κατακράτηση νερού.

4 simadia pou deixnoyn oti kanete katakratisi ygrwn 300x201 4 σημάδια που δείχνουν ότι κάνετε κατακράτηση υγρών

Παρακάτω θα σας παραθέσουμε τους  πιο συνηθισμένους λόγους πρόκλησης κατακράτησης, αλλά και κάποια συμπτώματα πιο βασικά, αν δεν είστε σίγουροι ότι όντως πρόκειται για κατακράτηση.

-Περιμένετε περίοδο ή έχετε ορμονικές αλλαγές

-Κάθεστε ακίνητοι για μεγάλο χρονικό διάστημα: εάν για παράδειγμα στέκεστε όρθιοι ή κάθεστε για πολύ ώρες σε ένα μέρος χωρίς να κινείστε είναι πολύ πιθανό να μειωθεί η λεμφική ροή και η κυκλοφορία του νερού στο σώμα σας.

-Είστε έγκυος

-Τρώτε πολλά αλμυρά σνακ ή φαγητά

Τα 4 σημάδια που πρέπει να αναζητήσεις είναι τα εξής:

Το πρόσωπό σας  είναι πρησμένο

Το πρόσωπό σας, είναι πολύ πιθανό να είναι  πιο πρησμένο όταν έχει υποστεί κατακράτηση υγρών. Πως γίνεται αυτό; Με μια  απλή εξήγηση: λόγω της μη σωστής ροής και κυκλοφορίας των υγρών στο σώμα σας, το πρόσωπό σας φαίνεται λίγο παραπάνω πρησμένο, στρογγυλό και φουσκωμένο.

Είστε φουσκωμένοι

Ένα κοινό σημάδι της κατακράτησης νερού στο σώμα μας είναι το ανεπιθύμητο φούσκωμα, ειδικά στην περιοχή της  κοιλιάς, (και ακόμη περισσότερο  στις γυναίκες εάν είναι  κοντά στον έμμηνο κύκλο τους). Όταν προκαλείται κατακράτηση νερού στον οργανισμό μας, γεμίζουν οι ιστοί και οι κοιλότητες του σώματός σας, με νερό (κι ένας από αυτούς είναι η κοιλιά σας). Τέλος,  το κοιλιακό φούσκωμα λόγω της  κατακράτηση νερού, έχει πολύ διαφορετική αίσθηση από το φούσκωμα που προέρχεται από τη δυσπεψία.

Το βάρος σας αυξομειώνεται

Εάν παρατηρείτε ότι  το βάρος σας μειώνεται ή αυξάνεται γρηγορότερα από το φυσιολογικό, αυτό σημαίνει πως  είτε χάνετε είτε κερδίζετε υγρά. Αποτελεί βασικό λόγο που οι περισσότεροι άνθρωποι επιτυγχάνουν γρήγορη απώλεια βάρους όταν ακολουθούν μια δίαιτα φτωχή σε υδατάνθρακες ( να πούμε ότι οι υδατάνθρακες αποθηκεύουν το επιπλέον νερό στο σώμα μας και όταν τρώμε λιγότερους, το περιττό  βάρος του νερού φεύγει πολύ πιο γρήγορα.

Τα πέλματα σου πόδια σας είναι πρησμένα

Όταν έχετε υποστεί  κατακράτηση νερού, είτε λόγω κυκλοφορίας είτε λόγω έλλειψης κίνησης, το νερό συσσωρεύεται κατά κύριο λόγο στα κάτω άκρα σας (πχ στα πέλματα ή τα πόδια σας). Για παράδειγμα, μια σημαντική ένδειξη θα μπορούσε να είναι εάν οι κάλτσες αλλά  και τα παπούτσια που φοράτε, σας κάνουν να αισθάνεστε ξαφνικά  λίγο παραπάνω άβολα. Επιπρόσθετη ένδειξη αποτελεί και το αν πιέσετε με το δάχτυλό σας την περιοχή και για μια στιγμή αυτή η κίνηση αφήσει μια εσοχή, τότε ναι είναι πολύ πιθανό να έχει διατηρηθεί νερό.

 




Show Buttons
Hide Buttons